11 Temmuz 2012 Çarşamba

Cilt Bakımı ve Güneşten Korunması

Sivilceli ciltler için en önemli şeylerden biridir cildin bakımı ve korunması.Doktorların büyük bir çoğunluğu cildi temizlerken sebamed temizleme jelini ve güneş koruyucu için de sebamed güneş koruyucu spf 50 öneriyorlar. Ben de uzunca bir süre sebamed kullandım..Belki sivilceli dönemimde en iyisi oydu..Çünkü cildi kurutan bir etkisi var. Yalnız bir süre sonra cildin fazla kuruması da iyi birşey olmuyor. Cilt kurudukça bu da sivilcelere ya da yaşlanmaya sebep oluyor. Cildin nemlenmesi de bu aşamada önemli oluyor.
Tüm bu sivilce tedavilerinden sonra tahmin edersiniz ki cildim oldukça yoruldu yıprandı ve kurudu.Bu aşamadan sonra yağlı ya da kurutucu ürünler kullanmamalıydım.Tabii ben yine de uzun süre yüzüme birşey sürmeye korktum :) aman sivilce mi çıkıyor diyerekten korku ile uzunca bir süre bekledim :) sonra baktım sorun yok artık cildime biraz bakmalıyım dedim.nemlendirici ve temizleme jeli konusunda farklı alternatifler aramaya başladım.
Bir kaç denemeden sonra şuan niveanın peeling özellikli temizleme jelini kullanıyorum.Cildimi çok fazla kurutmadığı gibi derinlemesine de temizliyor.


Sebamed güneş koruyucusundan sonra da biraz daha cildimi matlaştırıp güzel göstersin istediğim için daha farklı bir ürüne başladım.Bunu da doktorum önermişti, Solante Acnes,

Bundan gerçekten çok memnumum.Sebamed güneş koruyucusu gibi yüzü bembeyaz yapmıyor yani öyle ciltte kalıntıları olmuyor.Yağlı da değil ve akneli ciltlere de özel olarak üretilmiş.Kesinlikle tavsiye ederim.

Nemlendirici ihtiyacım herzaman oluyor cünkü dediğim gibi cildim gerçekten yıpranmıştı.Ama yaz geldiğinden beri nemlendirici kullanmıyorum çünkü güneş koruyucum o etkiyi yapıyor. Diğer zamanlarda ise mutlaka nemlendirici kullanıyorum.Yine çok memnun kalarak kullandığım ürün, Nuetrogena'nın Nemlendiricisi.

Üzerinde non-comedonic yazdığı için özellikle ilgili çekti.Doktorum cildim için bir ürün alırken özellikle buna dikkat etmem gerektiğini söylemişti.Onu da dikkate alarak oil-free olan bu ürüne başladım.Çok memnun kaldım.Uzunca bir süredir de kullanıyorum. Sivilceli ya da yağlı ciltler için uygun bir ürün.Ürünün üzerinde de şöyle yazmışlar,

"Daha yumuşak ve pürüzsüz bir cilt için yağlı bölgelerdeki parlamayı kontrol altına alırken kuru bölgeleri nemlendirerek karma ciltleri etkili nemlendirdiği klinik olarak kanıtlanmıştır. Kuru bölgeleri nemlendirir. Hafif ve yağsız formülü ile cildi yağlı ve parlak yapmadan kuru bölgeleri nemlendirir. Cildin yumuşak ve pürüzsüz hissedilmesini ve görünmesini sağlar. Yağlı bölgeleri kontrol altına alır. Klinik olarak kanıtlanmış yağ emici Microsponge sistemi T-bölgesindeki yağı ve parlamayı kontrol altına alır, gün boyu doğal ve mat bir görüntü sağlar"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder