11 Temmuz 2012 Çarşamba

İşte Başlıyoruzzz..Peeling!

 Doktorum peeling dedikten sonra nedir ne değildir diye düşünürken bir bakmışım uzanmışım doktor yüzüme birşeyler sürüyor..Yüzüme o şeyleri sürdükçe yüzüm yanmaya başlamıştı ve giderek acı veren bir hal almaya başlamıştı.Yüzüm yanıyordu resmen..klimayı da açtılar o da yüzümü serinletmeye çalışıyordu..işte bir süre yüzümde bekleyen ve doktorun fırça ile masajı eşliğinde devam eden bu durum sonrasında yüzümün temizlenmesi ile işlem tamamlandı..


Yüzüme kaynar su dökülmüş görüntüsü ile yani kıpkırmızı suratım ile dışarı  çıktım..insanların bakışlarına aldırmadan dolmuşa bindim ve yoluma devam ettim..En kötü halinin bu olduğunu sandığım yüzümün bu halinden sonra meğer beni daha kötüleri bekliyormuş..Bir kaç gün sonrasında yüzüm kabuk bağlamaya başladı..bildiğiniz kabuk kabuk oldu ve dökülmeye başladı..bu aşamada yüzümün güneş görmemesi gerekiyordu ve mümkün oldugunca dışarı cıkmadım..ama doktora kontrole giderken dolmuşta insanların suratıma bakışları gerçekten korkunçtu!


 
"vaahh vahhh yüzü yanmış garibin" der gibi bakıyorlardı..hatta soran bile oldu.."yok dedim işte bu peeling şeysinden :)" ama yüzüme bakışları değişmiyordu :) "vah yavrum napsın öyle bişeyler uyduruyor artık" gibi bakmaya devam ediyorlardı..zamanla aldırmamayı öğrendim.Ama güneşten korunmak oldukça zor oluyordu bu aşamada. Yaklaşık 1-2 hafta içinde yüzüm tamamen soyularak normal haline döndü.Yalnız normale dönmesi birşey ifade etmiyordu cünkü bu işlem 1-2 ayda bir tekrarlanmak suretiyle yaklaşık 6 seans yapılacaktı! Evet evet ben 6-7 kere daha bu işleme maruz kaldım..hatta ilerleyen seanslarda doktor artık fırça ile değişik atraksiyonlar bile yapmaya başlamıştı ,sanki bulaşık fırçalar gibi sürtüyordu yüzümü :) bense tabii ki yine acı çekmekte!
  Hikayem böyle..Biliyorum sizine esas merak ettiğiniz sonuç.Sonuç gerçekten iyiydi..Diplerde derinlerde var olan kocaman sivilcelere cok etkisi olmasa da cilt yüzeyinde çok etkili olmuştu..Dediğim gibi yüzünüz soyuluyor ve yeni bir deri çıkıyor altından..lekelerse bir hayli azalıyor..ben de mükemmel görüntüye ulaşmamasıın sebebi ise işte henüz tedavi ettirmediğim dipteki sivilcelerdi.
  Bana yapılan bu peeling işleminin adı "Kimyasal Peeling". Bu işlemde meyve asitleri kullandılar.
Bu işlemin bilimsel açıklaması ise şöyle;
"Deriyi canlandırmak, gençleştirmek, görünüşünü iyileştirmek için bazı kimyasal solüsyonların uygulamasıdır. Bu tedavide deriye, yüzeyel tabakaların ayrılmasına ve soyulmasına neden olan kimyasal bir asit uygulanır. Çok sayıda kimyasal peeling ajanı olmakla birlikte en sık kullanılanlar glikolik asit, alfa hidroksi asitler (AHA), triklosetik asit (TCA), salisilik asit, jesner solüsyonu ve kombinasyonlarıdır."
Bende kullanılan asitler AHA asitleriydi.
Faydaları nelerdir;
"Yanık ve herediter faktörlerin deride oluşturduğu kırışıklar, güneşe ve yaşa bağlı lekeler, karaciğer lekeleri, çiller, kanser potansiyeli taşıyan kabuklu kızarıklık veya yüzdeki koyu renkli lekeler, melazma denilen hormonal veya gebelik lekeleri peeling ile düzeltilebilir, hatta iyileştirilebilir. Aktif aknede iyileşmeye ve akne izlerinde düzelmeye yardımcıdır. Deride oluşturulan soyulmanın ardından yeni deri gelir. Yeni gelen cildin dokusu ve rengi daha düzgün ve daha homojendir."
 Tavsiye eder miyim? :) Evet ederim ancak bazı şartlarla.Sürekli dışarda olan insanlar için çok kolay geçebilecek bir süreç değil.Herşeye katlanabilirim diyorsanız yaptırın. Ama değilse tatilde ya da evde vaktini geçiren insanlar için rahatlıkla yaptırabilecekleri bir işlem..
Herkese iyi peelingler ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder