11 Temmuz 2012 Çarşamba

Deriiiin Sivilcemsi Kistlerden Kurtuluşum!

Eveet peelingimizi yaptırdık cildim parladı ışıldadı..gençleştikkk..iyi güzel de diplerde hala sivilceler kist şeklinde duruyordu..Ve yüzüme kocaman kızartılar şeklinde yansımaya devam ediyorlardı..Bu iş böyle olmayacaktı..Artık tüm doktorların kullanmamı istediği o korktuğum ilaca başlayacaktım..
Korku ve heyecan karışımı ile doktora gidip evet o ilaca başlayacağım dedim.
O ilaç nedir önce ondan bahsedeyim..Sivilce sorununu derinden yaşayan herkesin mutlaka ismini duyduğu ya da kullanmak zorunda kaldığı ilaçtır kendisi ; "ROACCUTANE"
İsmini duyduğumda bile beni ürküten ilaç :)


Evet yine uzun süreli bir tedavi süreci beni bekliyordu.Yaklaşık 1 sene ilacı kullandım.Bu ilaçta toplam dozun önemli olduğunu söyledi doktorum.Yani toplam doza ulaşmak önemli olduğu için az az ama uzun süre kullanmak vücuda fazla yüklenmeden tedavi etmiş oluyormuş.Bana da bu şekilde bir tedavi süreci çıkardı. Belli periyotlarda da gidip kan tahlili yaptırıp kan değerlerinizi kontrol ettirmeniz gerekiyor.İlk başlarda çok fazla etkisini hissetmesem de bir süre sonra heryerim kurumaya başladı..Burnumun içi, gözlerim, dudaklarım, ellerim..vücudunuzdaki tüm yağı kurutuyor ..yine güneşten korunmak bu süreçte çok önemli.Kuruyan heryeriniz için yanınızda herzaman "bepanthene merhem" bulunmalı..özellikle dudaklarınıza sıklıkla sürmeniz gerekiyor..Yan etkileri ise korktuğum gibi olmadı..Biraz sinir stres yapıyor evet,  yağlı yememeye dikkat ediyorsunuz çünkü ilaç zaten kolestrolü arttırıyor..Ve ilaç kullanım süresince kemik gelişimini durduruyormuş.Bu açıdan vücudunuza daha dikkat etmeniz ve bakmanız da gerekiyor.Yine yorucu ve zor bir süreç olsa da sonuç gerçekten herşeye değiyor..Sivilcelerden bu sefer gerçek anlamda kurtuluyorsunuz..Kist şeklindeki sivilceler geçiyor ve cildiniz yenilenme sürecine giriyor..İlaç bittikten sonra zamanla daha da iyileşerek tamamen ortadan kalkıyor..İşte aynen resimdeki gibi oluyor.




Benim gibi ilaçtan korkup lekelerin izlerin derinleşmesini beklemeden kullanmaya başlamak aslında en güzeli.
Benim tek kaybım ilaca geç başlamak oldu.
Ama çok şükür ki şuanda cildimde hiçbir sorun yok..
Yan etkisi çok olsa da kesinlikle tavsiye edebileceğim bir ilaç.
Eğer böyle ciddi kistik bir sivilce sorununuz varsa yapabileceğiniz en iyi şey doktor kontrolünde bu ilacı kullanmak, ancak bu süreçte internetten sürekli ilacın yan etkilerini okumak ya da aman noldu bişey mi oldu diye pimpiriklenmeden tedaviyi umutla tamamlamak..
Zaten korkularınızın boşuna olduğunu görüyorsunuz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder